Sign in to follow this  
Followers 0
Odinn

wow 6.1 PTR - New Blood Elf Models

1 post in this topic

10163-61-ptr-new-blood-elf-models.jpg

 

Due to delays announced last July, the Blood Elf model revamp wasn't completed in time for the Warlords of Draenor release in November. Shortly after launch, Blizzard posted an update on the ongoing artistic update, showing some examples of the ongoing development. Now, those models are in-game.

 

The in-game characters look very comparable to the posted examples, but Blizzard has been sure to note that these may not be final, and further changes may yet be made leading up to the 6.1 release. The patch is likely to be deployed in the next six weeks, but its exact date is unknown as the Blackrock Foundry release dates are unaffected.

 

EF0BDI3G78CD1416903176696.jpg

Blood Elf Female, via Artcraft

 

Are you satisfied with the direction of the new Blood Elf artwork? Have you had a chance to jump on the PTR and get a closer look at your own Blood Elf character(s)? The facial detail and sharpness of features (hands, feet, etc.) are all noticeably improved.

 

With all of the updated models now available and in-game racial benefits substantially more consistent in their value, what race do you prefer now?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By turbo
      Överskattad är en helsvensk guild på Kazzak EU med tight teamspirit som söker  ranged dps i form av: mage/hunter/boomkin samt 1 resto druid eller holy paladin för vidare mythic progress. 
      ==RAIDTIDER==
      Vi är en semi-hardcore guild som raidar 3 dagar i veckan:
      Onsdagar 19.00-22.00
      Torsdagar 19.00-22.00
      Söndagar 19.00-22.00
      Ibland förekommer extra raids på måndagar i form av HC clear och annat skoj, utöver detta lirar vi mycket mythic+ med varandra och håller gearet i check.
      ==PROGRESS==
      För närvarande är vi 4/7M och 2/3H och siktar in på att nå 7/7M och 3/3M innan Nighthold.
      ==AMBITIONER OCH MÅL/STRÄVAN==
      Som progress guild satsar vi på att nå långt i mythic raids och uppnå achievementet "Cutting edge" i alla raids som kommer att släppas i Legion.
      Vi är ett gäng med bra laganda och vi värnar oerhört mycket om våra guildmembers. Det är viktigt att vi trivs med varandra socialt och vi lägger ner mycket vikt på att få ihop ett stabilt team som pushar framåt men samtidigt har kul och trivs tillsammans. Vi ser oss själva som en andra familj utöver "real life" när folk vill fly ett tag från verkligheten och bara ha det kul. Därför är det viktigt för oss att hålla god kvalitet under raids och vara omringade av stabilt folk som vill sträva mot samma mål.
      ==LEDNINGEN==
      I ledningen sitter officers med över 10 års erfarenhet av World of Warcraft. Ledningen lyssnar oerhört mycket på övriga members för att uppnå en så hög standard som möjligt. Det är viktigt att ha någon att vända sig till om det skulle uppstå konflikter, därför består våra officers av mogna och erfarna spelare med ålder på 25+ med många års erfarenhet i diverse guilds. Vi anser att det är viktigt att se problem från olika synvinklar och lösa dom internt istället - detta innebär att ledningen alltid är beredda på att ge folk en extrachans så länge vi ser att viljan och ambitionerna finns hos spelaren i fråga.
      ==VAD VI SÖKER==
      För oss är det viktigt att hitta spelare som främst dyker upp till raids och som kan spela sin klass, men det är också viktigt att ställa vissa krav på dig som söker sig till oss i Överskattad - dels för att hålla god kvalitet i raids, men också för att bygga upp en trivsam atmosfär och ett i särklass socialt och trevligt team. Därför ställs följande krav:
      [ul]* Du är aktiv och engagerad i din klass när det kommer till gear (via t.ex. mythic+, simcraft samt patch-changes).
      * Du dyker upp i tid och informerar minst 24h innan raiden hålls.
      * Du kommer till raids med fullt fokus och fullt förberedd, taggad på att pusha framåt(runes, flasks, pots, respecc tomes, healing pots och påläst på taktiker).
      * Du kan ta konstruktiv kritik för att kunna förbättras som spelare (vi är aldrig elaka när vi ger denna kritik - det är endast för att vi ska kunna utvecklas som team).
      * Du tål wipes och har tålamod och förståelse att det krävs för att komma framåt - ragequitting gynnar ingen.
      * Du är hängiven och pålitlig och sköter dig när du inte spelar med guilden (för att undvika att dåliga rykten om guilden sprids).
      * Du har respekt för andra spelare, andra spelares nationalitet och har förståelse över att folk inte har samma bakgrund/uppväxt.[/ul]
      Vi söker ALLTID duktiga spelare inom alla klasser och specs - så tveka inte på att slänga in en applikation på vår hemsida eller whispra oss ingame!
      ==KONTAKTA OSS==
      Kika in på vår hemsida: http://www.overskattad.se och släng in en apply, alternativt kontakta oss ingame för en intervju över discord:
      Turbs (GM), btag: turbofarfar#2932
      Dominato (Officer), btag: wizziz#2458
      Tyrena (Officer), btag: endast ingame kontakt
      Hoppas vi hörs av!
    • By turbo
      Överskattad är en helsvensk guild på Kazzak EU med tight teamspirit som söker  ranged dps i form av: mage/hunter/boomkin samt 1 resto druid eller holy paladin för vidare mythic progress. 
      ==RAIDTIDER==
      Vi är en semi-hardcore guild som raidar 3 dagar i veckan:
      Onsdagar 19.00-22.00
      Torsdagar 19.00-22.00
      Söndagar 19.00-22.00
      Ibland förekommer extra raids på måndagar i form av HC clear och annat skoj, utöver detta lirar vi mycket mythic+ med varandra och håller gearet i check.
      ==PROGRESS==
      För närvarande är vi 4/7M och 2/3H och siktar in på att nå 7/7M och 3/3M innan Nighthold.
      ==AMBITIONER OCH MÅL/STRÄVAN==
      Som progress guild satsar vi på att nå långt i mythic raids och uppnå achievementet "Cutting edge" i alla raids som kommer att släppas i Legion.
      Vi är ett gäng med bra laganda och vi värnar oerhört mycket om våra guildmembers. Det är viktigt att vi trivs med varandra socialt och vi lägger ner mycket vikt på att få ihop ett stabilt team som pushar framåt men samtidigt har kul och trivs tillsammans. Vi ser oss själva som en andra familj utöver "real life" när folk vill fly ett tag från verkligheten och bara ha det kul. Därför är det viktigt för oss att hålla god kvalitet under raids och vara omringade av stabilt folk som vill sträva mot samma mål.
      ==LEDNINGEN==
      I ledningen sitter officers med över 10 års erfarenhet av World of Warcraft. Ledningen lyssnar oerhört mycket på övriga members för att uppnå en så hög standard som möjligt. Det är viktigt att ha någon att vända sig till om det skulle uppstå konflikter, därför består våra officers av mogna och erfarna spelare med ålder på 25+ med många års erfarenhet i diverse guilds. Vi anser att det är viktigt att se problem från olika synvinklar och lösa dom internt istället - detta innebär att ledningen alltid är beredda på att ge folk en extrachans så länge vi ser att viljan och ambitionerna finns hos spelaren i fråga.
      ==VAD VI SÖKER==
      För oss är det viktigt att hitta spelare som främst dyker upp till raids och som kan spela sin klass, men det är också viktigt att ställa vissa krav på dig som söker sig till oss i Överskattad - dels för att hålla god kvalitet i raids, men också för att bygga upp en trivsam atmosfär och ett i särklass socialt och trevligt team. Därför ställs följande krav:
      [ul]* Du är aktiv och engagerad i din klass när det kommer till gear (via t.ex. mythic+, simcraft samt patch-changes).
      * Du dyker upp i tid och informerar minst 24h innan raiden hålls.
      * Du kommer till raids med fullt fokus och fullt förberedd, taggad på att pusha framåt(runes, flasks, pots, respecc tomes, healing pots och påläst på taktiker).
      * Du kan ta konstruktiv kritik för att kunna förbättras som spelare (vi är aldrig elaka när vi ger denna kritik - det är endast för att vi ska kunna utvecklas som team).
      * Du tål wipes och har tålamod och förståelse att det krävs för att komma framåt - ragequitting gynnar ingen.
      * Du är hängiven och pålitlig och sköter dig när du inte spelar med guilden (för att undvika att dåliga rykten om guilden sprids).
      * Du har respekt för andra spelare, andra spelares nationalitet och har förståelse över att folk inte har samma bakgrund/uppväxt.[/ul]
      Vi söker ALLTID duktiga spelare inom alla klasser och specs - så tveka inte på att slänga in en applikation på vår hemsida eller whispra oss ingame!
      ==KONTAKTA OSS==
      Kika in på vår hemsida: http://www.overskattad.se och släng in en apply, alternativt kontakta oss ingame för en intervju över discord:
      Turbs (GM), btag: turbofarfar#2932
      Dominato (Officer), btag: wizziz#2458
      Tyrena (Officer), btag: endast ingame kontakt
      Hoppas vi hörs av!
    • By Stan
      Patch 7.1.5 brings heavy changes to some classes and the developer team discusses with the community the latest class changes.
      The latest class changes can be found here.
      Hunter (Marksmanship)
      Sigma
      There's a lot to discuss here--some we agree with and some we don't--but I want to swing by at least on this specific observation. We agree we don't want a major breakpoint between 2 and 3 Aimed Shots after a Marked Shot (at least, not at a middling amount like 21% haste that will affect gear choice throughout the expansion). We're not decided on a fix yet; in particular, whether the standard amount should be two Aimed Shots after a Marked Shot, or three (if two, it would still be okay to have three during Bloodlust and similar situations). The ability would be tuned around whichever option. Two has some advantages like concentrating the Vulnerable burst more, requiring standing still for less time to fully utilize it, and potentially having enough leeway for an instant before one of the Aimed Shots.
      (Source)
      Monk (Windwalker)
      Ornyx
      Hey all,
      Just to reiterate here (saw it brought up in the Live Q&A chat today), but we are aware of feedback regarding both Storm, Earth, and Fire and Serenity on the 7.1.5 PTR.
      I don't have anything specific for this moment, but know that we've passed along notes on both of these skills to the development team. We will update you once we have more to share.
      Thank you for a response - any response.
      Please, though, don't let this be like what happened on the 7.1 ptr and the Demon Hunters, where we got this exact sort of message, and then silence. Last time, when that happened, I rerolled to monk. I'm so anxious it will happen yet again. Not necessarily our goal, and I'm not saying we have any changes planned for these two skills within 7.1.5's PTR cycle (I am not sure what's on the plate there for further Monk changes), but I would like to at least work to get something shared on this, whether its a bit of philosophy or otherwise.
      We have had some communication shortcomings over the past while, but we are trying something a bit new with our internal processes which should benefit us all in the long-term. :) He also mentioned that they will be taking a look at Serenity, just as a note! 
      Edit: Here's a link to the portion of the Q&A where Ion and Josh talked about Storm, Earth, and Fire and Serenity.
      (Source)
      Shaman (Enhancement)
      Lore
      Boulderfist is intended as a talent choice that creates some gaps in your rotation, by replacing your no-cooldown resource builder with something that’s overall stronger, but has charges. In 7.1, the recharge time isn’t long enough for those gaps to ever actually happen, especially with the most popular Enhancement talent build adding several more active abilities to your rotation. Its power level was also simply too high, and in this case, we’d rather let this talent have its intended effect on the pace of your rotation and buff the spec as a whole to compensate. 

      Our intent is that if you want to use an ability every GCD, you should choose one of the other options in that row. Boulderfist should result in an overall more methodical pace that is more about having a little time to plan upcoming abilities. When Boulderfist is the hands-down best option in that row, that doesn’t feel like much of a choice, and as we continue tuning for 7.1.5, we hope to address this by bringing it in line with the others.
      While I can appreciate that there was an original design intent behind Boulderfist, the spec as it currently exists on Live is as enjoyable to play as it's ever been since I rolled my Shaman back in BC.

      We've heard it reiterated over and over (and over) again by the developers that if something about a spec felt too mandatory, it would just get rolled into the spec. I play this spec as my main because it is fun; if I cared strictly about maximum overall damage output, I'd focus on my Rogue instead. Changing a mechanic like this runs counter to the design philosophy that's been so oft repeated.
      Thanks for all the feedback; this has been a consistent theme throughout the thread and elsewhere. And we don't want to disrupt the familiar playstyle of 7.1 Enhancement, if in fact the specific pacing of Boulderfist's recharge time is a major part of what makes it work so well. We will still have to address the power level in some way without diluting the feel that's been discussed here. We are currently planning the following for PTR (uncertain on timing):
      Boulderfist recharge time back to 6 seconds Boulderfist no longer gives a bonus to critical strike Rockbiter generates 20 Maelstrom (from 15) (Source)
      Warlocks
      Sigma
      That's all fine and dandy, now get to work fixing warlocks.
      Incidentally--Imp/Succubus/Voidwalker/Felhunter/Felguard all deal 20% more damage. Most of that was datamined normally, but in particular, the increase to Felguard's attack power likely was not (simply because it's something that happens server-side).

      I can think of one other thing worth calling attention to for feedback/testing that may have been missed: Mark of the Ancient Priestess and Mark of the Distant Army should do noticeably more healing/damage and be more worth using. Some of the stat-based neck enchants were also increased, but that will be clear in tooltips. Hidden Satyr scales correctly with gear now as well, and may be slightly weaker, but for the most part the other enchants were buffed to roughly its level.
      (Source)
    • By Starym
      54 traits. 65 million Artifact Power. Cerli.
      54 traits. 65 million Artifact Power. Cerli.

      Well, in the wake of Doubleagent and his 110 ding without leaving the Padaren start zone, we have another insane achievement: Cerli from The Maelstrom has maxed out his Unholy Artifact weapon, getting the final, 54th, trait unlocked after acquiring a total of 65 million artifact power. For those of you that may not be aware, after you finish up your 34 normal traits you get the bonus trait you can put another 20 points in. So that's 5 million for the normal upgrades and then another measly 60 until you're maxed. At this point that really is a VERY unholy weapon and you really could say it's devoured someone's life!

      Go here the full event, click to 21 hours in.
      As you'd imagine this took a lot of Mythic+ dungeons, 2067 completed in time, in fact, with 383 Darkheart Thicket, 818 Maw of Souls, 444 Court of Stars and then a meager number of clears for the other ones (64 VoW, 75 WoA, etc), and then there's probably a fair number of runs not completed in time to add to that! In case you were wondering, he has around 53 days played on level 110 and he actually already has 69 million AP at the moment.
      All joking aside, congratulations to Cerli on this achievement and you can check out his stream here, so hop on there and say gz!
    • By Stan
      7.1.5 testing continues as test realms were updated with a new build.
      Another set of Legendary item updates, class changes, Tier 19 set bonus changes and even a blue post to take datamined information with a grain of salt.
      Lore
      Many class tuning changes for this build (and subsequent builds) are not likely to appear directly via datamining. Tooltip values for spells should still show their new amounts properly in-game, but many of these changes are being done in a way that's less apparent through datamining.

      For more clarity on why: we're getting to the point of the PTR development cycle where we're starting to make heavy changes intended for overall performance balance between classes. In the past, this would have been done by changing each affected spell individually, which can be a slow process. To allow for more rapid iteration during the PTR process, we're instead those putting changes into a passive aura for each spec. That means only 1 "spell" needs to be modified, instead of several, which allows us to make more adjustments in total per build.

      Once the PTR cycle is concluded, these adjustments will most likely be moved from that passive aura into the baseline spells, but in the meantime, please be aware that what's seen via datamining may not immediately show all of the actual changes that have taken place.
      (Source)
      Legendary Item Updates
      Archimonde's Hatred Reborn Demon Hunter
      Anger of the Half-Giants Druid
      Impeccable Fel Essence The Emerald Dreamcatcher Hunter
      Butcher's Bone Apron Nesingwary's Trapping Treads Rogue
      Greenskin's Waterlogged Wristcuffs Tier 19 Set Bonuses
      Tier 19 Nighthold sets received further updates to their set bonuses.
      Hunter
      Item - Hunter T19 Beast Mastery 4P Bonus Item - Hunter T19 Survival 4P Bonus Priest
      Item - Priest T19 Discipline 2P Bonus Item - Priest T19 Discipline 4P Bonus Rogue
      Item - Rogue T19 Outlaw 2P Bonus Warlock
      Item - Warlock T19 Affliction 2P Bonus Item - Warlock T19 Affliction 4P Bonus Class Changes
      DEMON HUNTER
      Chaos Strike Chaos Strike Talent Changes
      Demonic Appetite  DRUID
      Mangle Mastery: Starlight Artifact
      Gory Fur Talent Changes
      Displacer Beast Galactic Guardian Soul of the Forest MAGE
      Talent Changes
      Ray of Frost MONK
      Stagger Talent Changes
      Mystic Vitality PRIEST
      Mind Sear Void Bolt Voidform ROGUE
      Goremaw's Bite Pick Pocket Talent Changes
      Exsanguinate SHAMAN
      Crash Lightning Talent Changes
      Crashing Storm Fury of Air Hailstorm WARLOCK
      Talent Changes
      Demonic Circle WARRIOR
      PvP Talent Changes
      Ready for Battle